08:58 | پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اجاره مسکن

وقتی باید معادل قیمت خانه مالیات پرداخت!
نماد برتر- عضو کمسیون عمران مجلس معتقد است: با تصویب قانون مالیات بر خانه های خالی بسیار سختگیرانه تر در قبال خانه های خالی برخورد و این واحد های خالی از سوی صاحبان آنها به بازار فروش و اجاره عرضه خواهد شد؛ قطعا در صورت عرضه شاهد متعادل شدن و ترکیدن حباب اجاره خانه ها و قیمت ها خواهیم بود.
تسریع در پرداخت تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات
نماد برتر- قائم مقام بانک مرکزی خواستار تسریع در روند رسیدگی و پرداخت تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات شد.
آغاز ثبت نام اینترنتی وام اجاره از امروز
نماد برتر- متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن که با ارسال پیامک درخواست خود را رزرو کرده اند از ساعت ۱۱ امروز ۱۴ مرداد تا ۲۰ مرداد بر اساس آخرین رقم سمت راست کد ملی خود باید به سامانه طرح اقدام ملی مسکن مراجعه کنند.
ثبت ‌نام کمک ودیعه اجاره مسکن از امروز آغاز می شود
نماد برتر- مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: ثبت‌نام تسهیلات کمک ‌ودیعه مسکن به مستاجران از امروز شنبه ۴ مرداد ماه آغاز می‌شود.
انتقاد از درج قیمت در آگهی‌های اجاره مسکن
نماد برتر- با وجود آن‌که از ۲۱ اردیبهشت امسال به دنبال رشد قیمت‌های پیشنهادی در بازار ملک، سایت‌های اینترنتی از درج قیمت مسکن منع شده‌اند نرخ‌های اجاره قابل مشاهده است که انتقاد نمایندگان مجلس را در پی داشته است.
گلایه "آروین" از حذف قیمت مسکن در سایت‌های اینترنتی
نماد برتر- عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران از حذف قیمت‌های مسکن در سایت‌های اینترنتی تهران گلایه کرد.
کدام کشورها بیشترین مالک و مستاجر را دارند؟
پایگاه خبری راد: نتایج مطالعات نشان می‌دهد که در بسیاری از کشورها مالک خانه بودن، یعنی احساس امنیت داشتن؛ چون زمانی که مالک خانه هستید، دیگر لازم نیست پول خود را برای اجاره‌بها پرداخت کنید.
دولت برای رکود آینده مسکن چه برنامه‌ای دارد؟
پایگاه خبری راد: قیمت مسکن پس از آن‌که سر به فلک کشید، ظاهرا با توقف رشد در کلانشهرها مواجه شده و حالا دولت باید برای رکودی که کارشناسان زمان آن را چهار تا پنج سال عنوان می‌کنند برنامه داشته باشد؛ تولید مسکن استیجاری، شکستن قیمت زمین و ارایه مشوق به سازندگان از جمله پیشنهادات کارشناسی است.
اجاره بها نباید بیش از ۳۰ درصد از سبد خانوار را به خود اختصاص دهد
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اجاره بها نباید بیش از ۳۰ درصد سبد خانوار را به خود اختصاص دهد پیشنهاد داد کارگروهی زیر نظر وزارت راه برای رصد وضعیت بازار مسکن و جلوگیری از نرخ‌های کاذب تشکیل شود.
حقایقی جالب درباره اقتصاد سان‌فرانسیسکو
پایگاه خبری راد: سان‌فرانسیسکو یکی از ثروتمندترین و گران‌ترین شهرهای آمریکاست.
 افزایش لحظه‌ای قیمت خرید و اجاره مسکن عرصه را بر مستاجران تنگ کرده است
پایگاه خبری راد: نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: خواستار بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائرات عتبات و عالیات و حل مشکلات بازارچه‌های مرزی شد.
متوسط قیمت مسکن در شهرهای مختلف جهان چقدر است؟
پایگاه خبری راد: با وجود رکود نسبی بخش مسکن در سال ۲۰۱۸، رشد قیمت‌ها دراروپای غربی بیش از سایر مناطق بوده است.
کدام گروه مردم از کاهش قدرت خرید ضرر بیشتری می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: یک استاد اقتصاد دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اعلام نرخ 30 درصدی افزایش قیمت‌ها اظهار کرد: با این میزان رشد قیمت‌ها انتظار است 10 درصد قدرت خرید مردم کاهش یابد.
طبقه متوسط در حال محو شدن است!
پایگاه خبری راد: افزایش نابرابری در سطح جهان بدان معناست که جوان‌ترها از شانس برابر رقابت با فرزندان ثروتمندان به مانند والدین‌شان برخوردار نیستند.
مسکن 85 درصد گران شد
پایگاه خبری راد: آمار بانک مرکزی از تحولات معاملات مسکن در شهر تهران نشان می‌دهد که متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در طول یک سال گذشته بیش از 85 درصد افزایش داشته است.